20120829

Acayip Hikayeler: Beklenen Son

Galip Tekin'in "tuzlu suda" yaşayan hikayelerinden yola çıkılan Acayip Hikayeler dizisi ne yazık ki tahmin ettiğimiz gibi televizyon gibi bir "tatlı suda" yaşayamadı. Hatta yaşayamamakla kalmayıp sümük gibi bir şey oldu. Bu durumdan en baştan beri huzursuz olduğunu tahmin ettiğimiz Galip Usta bu ayki Penguen dergisinde konu hakkında bir bölüm çizerek hayal dünyasından günah çıkartmış. Acayip Hikayeler'in muhteşem sezon finali bu şekilde oldu.
İlgili bölümün bir parçası. Bölümü komple tarayıcıdan geçirip buraya koyayım demiştim ama çok üşendim.
Neyse ki şöyle bir de olumlu gelişme oldu, bu itici kuvvetle Galip Tekin tekrar dergilerde çizmeye başladı, son üç haftadır Penguen'de [Uykusuz?] kısa hikayeler çiziyor. Dizideki bölümlerin de çizgi romanlarını okumanız tavsiye edilir:
http://acayiphikayeler.com/bolumler.html


Hürriyet Kelebek'te çıkan konu ile ilgili röportajdan bir bukle:
Sosyal medyada da çok söz edildi bu işten... 
- İnternetten anlamam. Dizi hakkında internette yazılanları öğrencilerim bana çıktı olarak getirdi. Bir baktım hep güzel yorumlar. 100 kişiden dört kişi beğenmiyorsa, o dört kişi de benim fanatik okuyucum.
Kendi okuyucunuz neden beğenmedi sizce? 
- Çünkü onların kafa başka yerde. Aynısı olsun istiyorlar ama olmaz. Bizi sürerler, Taksim Meydanı’nda taşlarlar.
Televizyona birebir uyarlanmasının mümkün olmadığını siz de biliyorsunuz yani... Peki hoşnut kalmadığınız nokta ne?
- Bütün bu huzursuzluklarımın sebebi hayatımda ilk defa televizyona iş yapmamdı. Ama sonra sakinleştim, şimdi kuzu gibiyim. Alışma meselesi. Demek ki bu iş böyleymiş dedim. Sistem neyse o...
Sizin “Satıcı” başlığında çizdiğiniz köşe için “günah çıkarttı” diyenler oldu. O köşeyi çizmeye nasıl karar verdiniz ve başlığı neden Satıcı oldu?
- O benim kendime bir eleştirim, yaratıklarla aramda bir hesaplaşma... Benim okuyucumla, yaratıklarla aramdaki ilişki meselesidir o.
Ne mesajı vermeye çalıştınız okuyucunuza?
- İlla beni utandıracak mısın, yazıyor o köşede. Hapisten çıktım, param yok, hiçbir şeyim kalmadı. Allah’tan karşıma Metin Kalkavan çıktı, gel kardeşim dedi. Yaz bunu o zaman.
Peki gerçekten diziyle ilgili bir pişmanlık yaşadınız mı, karakterlerinize ihanet etmiş gibi hissettiniz mi?
- Yahu o espri, espri... Bu yeni nesil mizah dergisi okumuyor, sen okuyor musun?
Liseden beri, evet...
- Mizah dergisi okuyan birinin böyle bir sorması... “Neden yaptın”ı yok, mizah dergisi bu. Kendimizle dalga geçeriz, başkasıyla dalga geçeriz. Karikatür, Latince “caricare” kelimesinden gelir, anlamı saldırmak. Biz önümüze gelen her şeye saldırırız.
RTÜK olmasa hikâyeler birebir aktarılabilir miydi sizce?
- Yok. Yine bir otosansür koyardık.

20120410

Acayip Hikayeler


Haydi bakalım.. Galip Tekin'in hikayelerinden TV dizisi yapıyorlar. Galip Tekin verdiği bir röportajda TV'de yayınlanabilmesi için kendi otosansürünü koyduğunu, zaten koymasa kendisini meşalelerle yakabileceklerini [doğal olarak] belirtti. Gece yarısı yayınlanması da bir umut olabilir, ki sanmıyorum.

İlk bölümde Haluk Bilginer ve Şevval Sam oynuyor. Fragmanda da bir Hayko Cepkin gördüm sanki.



Çok da gerek yoktu aslında, Galip Tekin çizgi roman'da izlenir. Neyse, maksat arz eden kitlenin ufkunu açmak olsun diyelim.

Ekleme: Evet, dizi beklentilerimizi karşılayacak şekilde tırt çıktı. Fakat güzelce bir web sayfası yapmışlar; en güzel kısmı da her hikayenin çizgi roman halinin de bu sayfada bulunması. Koşun: http://acayiphikayeler.com

20110903

Evrimolüsyon

Kurumuş kan izlerinden parlaklığını yitirmiş kılıcını ve onlarca darbeyi savuşturmuş, vuruklar içinde ama hala tek parça duran kalkanını masanın kenarına bıraktı. Masaya konan kuzu çevirmenin bacağını kopardı, havaya kaldırdı ve "Zaferimiz kutlu olsun kan kardeşim! Bugün de topraklarımızı koruduk." dedi. Karşısında oturan kendisi gibi iri yarı diğer adam da elindeki kuzu budunu kaldırarak selamına karşılık verdi.

Kasetçide doldurduğu karışık kasedi elinde sallayarak diğerinin yanına geldi. "Kanka! çok bomba bir toplama kaset yaptım, kızlar hastası olacak!". Seslendiği genç kasedi taşınabilir kaset çalara yerleştirdi ve "play" tuşuna bastı.

Bilgisayarının başında saatlerdir oturmaktaydı. Sahte bir bayan profilini tavlamaya çalışıyordu. Bir yandan da msn'den arkadaşı ile yazışıyordu. "qanqa, bu kz çk zorld ama dustu nihyt aq"

"Panpa! jöle ver jöleee!" dedi ve arkadaşının elinden aldığı saç jölesi ile mohawk kabilesine ait bir motorsiklet kaskına benzeyen saçındaki son rötuşları tamamladı.

Panpiş, 
Pompiş, 
Pompik, 
Pomp, 
Popo, 
Po, 
P.

20110228

I'm the Elected One!

Oha lan, gelen spam maile bak. Film gibi:

Subject: Dear Allah elected one.

Dear Allah elected one.
I am glad to know you, but Allah knows you better and he knows why he has directed me to you at this point in time so do not be afraid. I saw your e-mail contact at Tunisian ministries of commerce and foreign trade departments . I am writing this mail to you with heavy sorrow in my heart, My Name is Hameeda Farah. And am contacting you from my country Tunisia I want to tell you this because I don’t have any other option than to tell you as I was touched to open up to you, I am married to Mr. Toyo Farah who worked with Tunisia embassy in Burkina Faso for nine years before he died in the year 2005.We were married for eleven years without a child. He died after a brief illness that lasted for only five days.

Since his death I decided not to remarry, When my late husband was alive he deposited the sum of US$ 8.2m(Eight million two hundred thousand dollars)in a bank in Ouagadougou the capital city of Burkina Faso in west Africa Presently this money is still in bank. He made this money available for exportation of Gold from Burkina Faso mining. Recently, My Doctor told me that I would not last for the period of seven months due to cancer problem. Whoever that wants to serve Allah must serve him in spirit and Truth because Allah is the Most High, Please always be prayerful all through your life.

The one that disturbs me most is my cancer sickness. Having known my condition I decided to hand you over this money to take care of the less-privileged people, you will utilize this money the way I am going to instruct herein. I want you to take 30 Percent of the total money for your personal use While 70% of the money will go to charity" people in the street and helping the orphanage.

I don't have any child that will inherit this money and my husband relatives are not good not even good at all because they are the one that responsible for the death of my late husband in other to have all my late husband properties and I don't want my husband's efforts to be used by those that conspired for his death. I grew up as an Orphan and I don't have anybody as my family member, just to Endeavour that the name of Allah is maintained.... Am doing this so that Allah will forgive my sins and accept my soul because this sickness has suffered me so much.

As soon as I receive your reply I shall give you the contact of the bank in Burkina Faso and I will send authority letter that will prove you the present beneficiary of the money in the bank that is if you assure me that you will act accordingly as I Stated herein. Hoping to receive your reply through my private Email address: mrshameeda_farah@rocketmail.com

Yours Faithfully.
Mrs.Hameeda Farah

written from Hospital in Tunis